14 sep. 2017

Kuulumisia ja Saksan suunnitelmia


Nämä viimeisimmät kaksi viikkoa ovat menneet kuin sumussa ja ihan huomaamatta ohi. Kipeänä oleminen ei ole hauskaa... :( Tein sen virheen, että kävin ratsastamassa heti kun oli olo "sinne päin" ja vähän parempi. Ei olisi kannattanut, flunssa iski takaisin kahta kauheampana. Yskä äityi niin pahaksi, etten saanut nukuttua. Lääkäri määräsi mulle vähän tujumpaa yskänlääkettä (Cocillana, saako sitä Suomesta?), ja nyt alkaa vihdoin olo tuntumaan paremmalta! En yleensä peru sovittuja ratsastuksia kovin helpolla, mutta tällä viikolla jouduin perumaan kahtena päivän kun olo oli yksinkertaisesti aivan kamala. Nyt olo alkaa tosiaan olemaan melkein parantunut, ja huomenna menen ratsastamaan Maaikella vaikka mikä olisi - ihan vain kevyt maastoretki.

Ensi viikolla meillä on ensimmäinen kouluvalmennus Mutterin kanssa. Sen omistaja on aivan ihana kyllä, on kuulemma ostanut treenejä varten uuden satulahuovan ja pintelit sävy-sävyyn. :D Kuten olen kertonut, Mutteri on ollut vähän oloneuvoksena viimeisimmän vuoden. Sen omistaja tuntuu olevan tästä yhteistyöstä jopa melkein enemmän innoissaan kuin minä haha, suunnittelee jo kovasti tulevia kisoja ja treenejä haha. Mainitsinkin jo, että meidän ensimmäiset "kisat" on lokakuun alussa ihan vain radan ratsastus kotitallilla, mutta siitä on hyvä aloittaa. Mennään ihan vain joku helppo luokka, mutta olen vähän "kaikki tai ei mitään"-tyyppi ja mietin jo onko ehkä vähän liikaa pukea täysi kilpailuasu päälle...? ;)

Ehdin vasta nyt muokkaamaan nämä kuvat mitä otin Rinkistä päivää ennen sen Saksaan lähtöä. Ihan outoa kun ei ole isoa kuvapinoa odottamassa muokkaamista. En ole Rinkin lähdön jälkeen käyttänyt kameraa kuin kerran, viime viikolla tehdessäni yhden kuvauskeikan. Täytyy ottaa kaikki irti tästä syksystä nyt ennen kuin pimeys ja harmaus valtaa taas maailman.






Varasin itselleni juuri lennon kotiin Saksasta! Lähdemme Saksaan päivää ennen loppukokeiden alkamista yhdessä omistajan kanssa hänen vuokraamalla hevosautolla. Mitähän se ajomatka kestää hevosautolla, joku 12-14 h + lauttamatka. :D Kunnon road trip tiedossa siis! Lennän yksin kotiin, sillä he ajavat yhdessä miehensä kanssa Rinkin kotiin. Hevosautossa ei silloin ole mulle tilaa, eikä mulla oikeastaan edes ole mahdollisuutta/aikaa viettä vielä toinen vuorokausi auton kyydissä vaan kyllä siinä vaiheessa on jo päästävä takaisin töihin torstaiksi ettei pomo ihan liikaa hermostu näistä mun hevospoissaoloista haha. :D Kovin ymmärtäväinen hän kyllä on ja itse asiassa mun pyytäessä töistä tätä varten vapaaksi hän vain sanoi, että "Tottakai lähdet sinne, ihan mieletön tilaisuus ja reissu!". Ihana pomo.

Me yövymme siittolan vierasmajoituksessa. Siittola sijaitsee "keskellä ei mitään", lähimpään pieneen kylään on kuulemma joku 5 km matkaa joten aika hyvä että sieltä löytyy majoitusmahdollisuus. Voi että, en malta odottaa. Mitenhän monta kertaa sen vielä ehdin sanomaan tulevan kuukauden aikana. ;) Kuukauden. Mitä? Kyllä vain, enää reilu kuukausi jäljellä. <3

4 kommentarer:

  1. Täällä myös yksi, joka menee ratsastamaan vaikka toinen jalka haudassa..:D Kovin fiksua se ei ole ja poikaystävältä usein saakin kuulla kuittailuja, kun ratsastuksella taudin saa vain jatkumaan ja jatkumaan, heh. Ehkäpä sitä joskus oppisi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mä en yleensä edes ole niin kamalan kipeänä, mutta nyt iski kyllä joku supertauti kun näin kauan kestää. Ehkä se oli se ratsastaminen puolikuntoisena, täytyy muistella tätä ensi kerralla kun tekee mieli ratsastamaan kipeänä...! :D

      Radera
  2. Saa Suomesta!! Ja on muute ainoo lääke mitä oon suostunu enää ottaa lääkäriltä :'D mulle tulee aina ihan jäätävä yskä kun oon kipeenä nii on vaikka mitkä rohdot kyllä tullu testattua.. oonki aina sanonu et jos kuolen johonki nii se on hinkuyskä :'DD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mä en oo koskaan aiemmin saanut tätä lääkettä vaikka oon yskinyt keuhkot pihalle, ja nyt ei tarvinnut kuin ottaa yhteyttä e-palvelun kautta lääkäriin joka kirjoitti reseptin heti. Tujua ainetta, mutta auttoi kyllä ja nyt alkaa yskä olemaan vihdoin ohi!

      Radera